Bruker du Dynamics 365
bør du kjenne til disse 10 tipsene:

Det finnes utallige måter å gjøre forskjellige ting på i Dynamics og det kan være lurt for selskaper å etablere sin egen «beste praksis» så alle i selskapet jobber så likt som mulig. Vi har samlet opp en del av de aller vanligste handlingene du ønsker å gjøre for å forenkle hverdagen din og forbedre brukeropplevelsen for deg som kanskje ikke bruker systemet like ofte som oss.

Håper du setter pris på tipsene og ta gjerne kontakt med oss om du ønsker bistand med å utarbeide en mer detaljert beste praksis for din organisasjon.

1. Åpne oppføringer

Felter som er såkalte oppslagsvisninger kan åpnes på flere måter. To av de enkleste er vist i videoen under, hvor en hopper til oppføringen i samme fane du benytter. Den andre åpner en ny fane ved at du holder inne ctrl på tastaturet ditt så du kan ha to faner oppe samtidig. På begge løsningene kan du trykke på «lagre og lukk» og du kommer tilbake til der du opprinnelig var.

Boards er vår arbeidsflate

På "Boards" har vi lagt opp kolonner for å følge status på oppgaven. Det vil være boards vi tar opp i jevnlige statusmøter. 

Merk spesielt kolonnene "Estimeres". Her legger vi oppgaver som vi estimerer til å ta lenger tid enn en angitt grense (f.eks 4 timer). For at vi skal påbegynne denne type oppgaver må kunden akseptere estimatet vi legger inn.

Dokumentasjon i DevOps Wiki

Alle endringer og nye ting vi utvikler og tilpasser, dokumenterer vi i Devops Wiki. 

 

Codepro starter opp 1. februar 2022, men vi er glad for at du besøker oss allerede nå. Se deg litt rundt og ta gjerne kontakt!