
15 års erfaring med Dynamics
Cefyr sin erfaring med med Microsoft Dynamics CRM strekker seg tilbake til 2005 og versjon 3.0.
Gjennom en rekke prosjekter har vi høstet mye erfaring fra implementering av Microsoft Dynamics CRM innenfor Salg, Marketing og Kundeservice.
Dagens versjon har av Dyamics 365 har blitt svært kraftfull, og enda mer kraftfull blir den når man henger på alle mulighetene som Microsoft Power Platform bringer med seg.
CRM for salg
Med et godt CRM-verktøy for salgsorganisasjonen bygger man sterkere relasjoner med kundene og man får en mer strukturert tilnærming til salg.
En effektiv salgsorganisasjon selger mer og får mer fornøyde kunder.
Snakk med Cefyr om:
Dynamics 365 Salg er bygget for å ha en prosessorientert tilnærming til salg.
Cefyr har jobbet mye med Solution Selling, men vi kan tilpasse systemet deres metoder og deres måte å jobbe på. Kanskje kan vi også komme med noen erfaringsbaserte innspill til hvordan gode salgsorganisasjoner jobber?
Moderne salgsorganisasjoner er datadrevet. Sørg for å ha gode rapporter som hele tiden viser hvordan salgorganisasjonen yter og hvor man evt. må sette inn tiltak. Vi har lang erfaring med å bygge dashboards og PowerBI-rapporter for selgere og salgsledere.
Sosiale medier har i de fleste bransjer endret hvordan en god salgsorganisasjon jobber.
Sørge for at dere henger dere på alle mulighetene som finnes i dag, samt har god systemstøtte hele veien.
CRM for markedsføring
Sørg for at markedsavdelingen ikke lever sitt eget liv på siden av alt som skjer i organisasjonen, men sørg for et godt samarbeid mellom salg og marked i ett og samme system. Vi kaller det god SMARKETING.
Dynamics 365 Marketing er et stort satsningsområde hos Microsoft og har i siste versjon blitt et svært kraftig verktøy som støtter markedsføreren i moderne markedsføringsteknikker.
Pål-André Kjøniksen, som står bak Cefyr, jobbet flere år som markedsdirektør i Skill AS hvor han benyttet Dynamics 365 Marketing aktivt, i tillegg har han implementert Dynamics 365 Marketing hos flere kunder.
Pål-André er også en av initiativtakerne bak TechMarketing - et nettverk som samler 200 markedsførere innen Tech og B2B.
Snakk med Cefyr om:
Det er slutt på å stå med "roperten" og fortelle hvor flinke vi er eller ringe "kaldt" for å få nye kunder, - nå må vi bevise og være attraktive for potensielle kunder gjennom det innholdet vi skaper og den fagkunnskapen vi klarer å formidle.
Kundene skal komme til dere, ikke omvendt.
Du, eller selgerne deres, vet sannsynlig veldig godt hvilke kunder dere ønsker dere.
Sørg for å bruke alle mulige teknikker for å sørge for at kundene kommer til dere.
Muligheten for målrettet markedsføring mot spesielle kunder eller segmenter er mye større i dag enn de var for få år siden.
Skap en effektiv markedsorganisasjon gjennom automatiske kundereiser og automasjon.
Sørg for god timing av kontaktpunkter slik at sannsynligheten for salg blir størst mulig.
CRM for kundeservice
Kundesenteret er ofte bedriftens viktigste ansikt utad og en viktig katalysator for oppsalg og mersalg.
Sørg for å gi kundene førsteklasses opplevelser hver gang og sørg for å vær tilgjengelig i de kanalene som kundene forventer at dere skal være, samtidig som dere har en effektiv drift av kundesenteret.
Snakk med Cefyr om:
Sørg for å ha en toveis og helhetlig kommunikasjon med kundene på tvers av flere kanaler. Vær tilgjengelig for kundene der det passer kunden best - enten det er er chat, e-post, telefon, minside, sosiale medier eller SMS.
Det å etablere en god kundeportal er ofte en win-win-situasjon. Kunden kan raskt være selvbetjent, eller komme i kontakt med dere, og dere får en mer effektiv kundehåndtering. I tillegg får dere muligheter for eksponere viktig meldinger eller salgsbudskap mot kunden.
Sørg for gode SLA (Service Level Agreement) -rapporter, men også gode eskaleringsmekanismer som sørger for at henvendelsene aldri blir "rød".
Sørg for å sende kundeundersøkelser på tidspunkter hvor kunden mest sannsynlig vil svare. Codepro har lang erfaring med Customer Voice (tidligere Forms Pro) og automatisering av utsendelser.